dinsdag 14 mei 2013

Geboorteschoentjes

In 2008 ben ik moeder geworden van onze eerste zoon, Bram Levi. Ik werd overladen met cadeaus, maar dat ene persoonlijke cadeau heb ik altijd onthouden en was de basis voor mijn inmiddels veelvuldig gemaakte 'geboorteschoentjes'.

Ik kreeg één schoentje, gemaakt van het geboortekaartje van onze zoon, verpakt in een kunststof ei. Ik vond het zo een ontzettend leuk idee, dat ik het internet af ben gaan struinen naar patronen. Buiten dat de patronen zeer schaars waren, vond ik dat de patronen het allemaal net niet hadden. Ik probeerde vanalles uit met gekleurd karton en uiteindelijk kwam ik tot het ontwerp, waarvan ik er al ruim 50 paar heb gemaakt.

Één schoentje was natuurlijk erg mooi, maar twee leek mij leuker. Als een paar schoenen. Ook vond ik dat er nog wel wat versiering bij kon.

Ik bewaarde altijd knoopjes, linten en kralen en kocht zo nu en dan, zonder dat ik nog wist waar ik het voor kon gebruiken, glitters, bloemetjes en garen. Ineens kwam het allemaal van pas. Mijn rijk gevulde koffer zorgt steeds weer voor originele resultaten.

Geboortekaartje







Benodigdheden: 
Geboortekaartje (liefst 2), patroon, potlood, schaar, prikpen, borduurgaren, lint, kunststof vorm (bol, ei, hart of ster).
Eventueel: Kant, veertjes, glitters, bloemetjes, enzovoorts.

Tijd: 2,5 -3 uur

Meer foto's, inspiratie of bestellingen, surf naar mijn website. Je mag ook een berichtje hier achterlaten.

2 opmerkingen: