dinsdag 28 juli 2015

Sleutelhanger

Ruim een jaar geleden heb ik wat eenvoudige, vrolijk gekleurde, sleutelhangers gehaakt en uitgedeeld aan familie en vrienden. 

Zoals ik vaak doe met mijn haakprojecten of blogs, heb ik een foto van de sleutelhangers gedeeld op Pinterest. Deze is inmiddels al ruim 170 keer gedeeld! 



Ik stuurde er destijds ook een op naar mijn vriendin Marit in Wenen. Vorige week liet ze weten dat de sleutelhanger aan vervanging toe is

Het afgelopen jaar heeft ze een enorme voorraad keycords voor mij verzameld, waarvan ik de sleutelring en/of musketonhaak gebruik voor nieuwe sleutelhangers. Een nieuwe sleutelhanger maken is dus geen probleem!

Dit is het resultaat!



Een aantal weken geleden vond ik deze tutorial. In een paar stappen vouw je van een A4-tje een leuk cadeau tasje. Je hebt alleen een mooi gekleurd A4-tje, een stukje lint en een plakstift nodig.


Volgens mij kan ik hier wel mee aan komen bij Marit. Ze kan weer even voort. :)



Wil je zelf ook een sleutelhanger maken? Hier volgt de beschrijving.

Benodigdheden:
Sleutelring en/of sleutelhanger met musketonhaak
Haakkatoen in kleur naar keuze

Eventueel ter decoratie:
Gehaakt bloemetje
Knoopje(s)
Strikje
Satijnroosje

Gebruikte steek:
Vasten

Het aantal vasten is afhankelijk van de dikte van het garen en de breedte van de sleutelhanger. Je kunt dit met het haken van de eerste toer vasten het beste zelf inschatten.

Patroon:
Deze sleutelhanger is als volgt gehaakt:
1. Haak 8 vasten in de ring;
(draai je werk zonder keerlosse)
2-60 Haak 8 vasten in de vasten van de vorige toer.

Knip het draad af (+/- 20 cm over laten) en haal deze met de haaknaald in z'n geheel door het lusje. Je haakwerk in nu afgehecht.

Vouw het lapje dubbel tot net voor de sleutelring, zodat er een grote lus ontstaat (zie onderstaande foto). Naai het einde aan het begin vast en je sleutelhanger is klaar.

Eventueel kun je de sleutelhanger decoreren met gehaakte figuurtjes, borduursels, knoopjes, lintjes of satijnroosjes.


Nu heb je een leuk persoonlijk cadeautje, te gebruiken als traktatie op school of om weg te geven aan een vriend(in).


TIP!Sleutelringen, zoals het hartje op de foto hierboven, zijn onder andere te koop bij de Wibra. De musketonhaken heb ik in dit geval van een keycord geknipt, maar deze zijn online goed te vinden.


Heb je vragen of tips dan kun je mij bereiken via info@shartistiek.nl of via een persoonlijk bericht op mijn Facebookpagina.


Je kunt mij ook volgen via: PinterestInstagram en/of Twitter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten