woensdag 5 augustus 2015

Bye Bye Kitty

Afgelopen weekend werd ik door een vriendin gebeld. Ze gaf me direct haar zoon(tje), want hij wilde wat vragen.

Hij had bij zijn oma op zolder een 'Hello Kitty' knuffel gevonden en hij knuffelde zo graag met haar, dat hij haar overal mee naar toe nam. Mama vond het een tikkeltje gĂȘnant! Zoals ik me voor kan stellen.

Hij vroeg me wat te maken voor Kitty. Ze hadden bedacht dat ik wel wat kon haken. Natuurlijk kon dat (ook)! Toen ik oog in oog stond met het grote gevaarte, schrok ik wel even... Wha ha ha. Dat werd niet haken.


En hoe ging ik het doen met dat strikje, wat muurvast zat?! Ik moest dus iets met dat handtasje, strikje en de rode broek. Het moest dus een beetje een mannelijke knuffel worden. De handtas heb ik er vrijwel meteen afgeknipt, maar verder was ik even inspiratieloos. Kitty lag de afgelopen dagen op de kast. 

Gister was daar ineens dat momentje, mijn inspiratie! Ik zag ik in gedachten ineens 'Hello Matey' voor me. Toen was het overigens nog 'Hello Pirate', maar mijn zus heeft hem Matey genoemd.. :)
 
Ik haalde vanmiddag mijn mobiele hobbykamer (ja nog steeds) tevoorschijn en stalde alle benodigdheden uit op de keukentafel.Ik had al wat inspiratie op gedaan op Pinterest. Ik zocht daarvoor op 'pirate' en 'pirate hat' en kwam allerlei leuke ideetjes tegen. 

Uit de losse hand knipte ik vervolgens uit vilt een pet en een schedel/doodshoofd, of in ieder geval iets dat ervoor door kon gaan. Ik had nog genoeg over om ook een ooglapje te maken. Van een streepjes stofje naaide ik een sjaaltje en om het geheel af te maken gaf ik het rode broekje een zakje en heb ik Matey een echt piraten mes omgehangen.


Ik ben eigenlijk best wel tevreden met het eindresultaat. Hier kan hij mee worden gezien! :) Ik hoop dat hij en zijn moeder tevreden zijn.


Tips:

Het stugge, maar voor dit soort dingen uitermate geschikte vilt, is verkrijgbaar bij de Wibra!

Patronen voor piraten accessoires zijn eventueel te vinden op Pinterest of via Google afbeeldingen. Je kunt ze vervolgens uit printen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten