woensdag 10 april 2013

Waxinelichthouders

'Dat kan ik makkelijk zelf maken', bedenk ik me vaak bij het zien van een kapstokje, houten accessoires, gebreide accessoires, enzovoorts.

Onlangs liep ik met mijn moeder in een woonwinkel en zag daar een vierkant glas, met daaromheen een stukje stof met een gestrikt lintje. Het was een waxinelichthouder, dat veel te veel moest kosten. :)

Nog dezelfde dag vond mijn moeder bij een kringloopwinkel, onderstaande vierkante bakjes van glas, voor € 0,20 per stuk. Dat zijn prijzen die we graag zien. 



Ik begon met het haken van een granny square voor de bodem. Eenmaal op het juiste formaat aangekomen voor de bodem, haakte ik in elke hoek niet 2 x 3 stokjes, maar 1 x 3 stokjes, waardoor het haakwerk vanzelf de hoogte in ging. Voor het haken van een granny square, kun je hier een duidelijk instructiefilmpje bekijken.


 

Het eindresultaat

 






Een leuk cadeautje om mee aan te komen als je ergens op visite gaat. Een persoonlijk cadeautje, wat vooral inspanning kost. :) Het kan natuurlijk om allerlei type glazen, potjes en bakjes.


Benodigdheden: potje/bakje, 50 cm lint, knoopje/bloemetje of iets dergelijks, haaknaald (nr 3 heb ik gebruikt), haakkatoen of wol en een waxinelichtje.
Duur: +/- 2,5 uur (afhankelijk van ervaring).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten