maandag 13 januari 2014

Granny babydeken

In een haakgroep op Facebook, met ruim 8000 leden, zag ik meerdere malen foto's voorbij komen van Ice Yarn. Het merk is vooral bekend om het garen dat van kleur verloopt. Bijvoorbeeld van licht naar donker. De webshop maakte me ontzettend hebberig, een enorme keuze aan garen en leuke acties.

Ik was op slag verliefd op roze baby acryl, maar wat moest ik ervan maken? Ik heb twee zoons en een man, die worden uiteraard niet blij van een roze sjaal of trui. En eigenlijk zit ik zelf ook niet te wachten op en zoet kussen of plaid.

Gelukkig kreeg ik al heel gauw het goede nieuws dat mijn vriendin Marieke een dochter verwacht. Ik vroeg haar welke kleuren de babykamer zou krijgen, het thema van de babykamer van haar dochter Lieke was Nijntje Pluis. Gelukkig (voor mij) is het dit keer roze, roze en nog een roze. Ik bestelde dezelfde avond nog het garen waar ik zo weg van was.

Ik presenteer jullie met trots, mijn eerste babydeken.


Ik besloot een granny (square) deken te haken. Ik wilde 'm niet helemaal vierkant hebben, dus een filmpje op YouTube over een rechthoekige granny bood uitkomst. Ik heb er aardig wat avondjes ingestoken. Ondanks dat het een groot project was voor mijn doen, verveelde het me geen moment. Het garen gaf een geweldig effect en het acryl was fijn om mee te haken.

17 weken wachten voordat ik de deken zou kunnen geven en het eindresultaat met jullie kon delen, vond ik wat lang. Dus Marieke heeft inmiddels al de foto's ontvangen en we hopen elkaar deze week 'live' te zien, zodat ik 'm echt kan overhandigen! Ze reageerde heel enthousiast op de foto's!


Zelf ook een granny square/rectangle deken haken?
 
Benodigdheden:
- Garen (bijvoorbeeld Ice Yarn acryl);
- Haaknaald (4,5 heb ik gebruikt);
Tutorial rechthoekige granny;
Tutorial granny square deken vierkant.


Let op! Een babydeken, te gebruiken in een ledikantje, kan het beste bestaan uit katoen, in verband met verstikkingsgevaar. Een dekentje van acryl kan prima worden gebruikt in een kinderwagen, box of tijdens het voeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten