zondag 24 mei 2015

Slak Rolmaatje (met patroon)

Het is al even geleden dat ik mijn laatste blog schreef. Dat wil niet zeggen dat ik niets creatiefs heb gedaan, integendeel, ik haak me helemaal suf op het moment; Slakken, slingers en een omslagdoek, ik heb de smaak helemaal te pakken. Verder was er een heuse babyboom in mijn omgeving, dus kon ik veel geboorteschoentjes maken.

Onlangs kregen mijn zus en ik van onze vriendin uit Wenen een omhaakt rolmaatje cadeau. Mijn zus kreeg een slakje (uiteraard) en ik kreeg een vreemde vogel... ha ha ha. Ik was er meteen helemaal weg van en mijn creatieve brein begon vrijwel direct te ratelen. Ik had ze niet eerder gezien, maar Pinterest stond vol met tal van ideeën.



Ik besloot online te zoeken naar kleine rolmaatjes. Ik vond ze uiteindelijk via AliExpress voor ongeveer € 0,50 per stuk. Ik heb er een paar besteld en binnen 2 weken lagen ze op de deurmat. Uiteraard was ik er meteen twee kwijt aan mijn jongens, zij meten alles en iedereen op en gebruiken het lint als finish lijn voor hun skelter races. :)

Maar wat zou ik nu toch eens gaan haken? Op Pinterest zag ik schapen, koeien, varkens en vogeltjes. Ik zit tegenwoordig helemaal in de slakken, dus ik besloot om een slak te verzinnen en te haken. Hierbij het resultaat van mijn slak.



Ik heb vanaf het begin meegeschreven, wat resulteerde in een uitgeschreven patroon voor dit slakje. Voor de zekerheid heb ik het slakje nog een keer gehaakt, om eventuele fouten in het patroon te corrigeren. Met trots presenteer ik jullie hierbij het patroon. Inmiddels heb ik de smaak te pakken, dus er zullen vast nog meer patroontjes volgen.

De rolmaatjes zijn leuk om te geven aan een zwangere, om haar buik te kunnen meten en vervolgens na de geboorte de lengte van haar baby te meten. Uiteraard misstaan ze ook niet in de naaikist.

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben bij het haken van dit rolmaatje!



Dit patroon stel ik gratis ter beschikking voor eigen gebruik.
Indien je een eindresultaat deelt via Social Media of elders, verzoek ik vriendelijk om mijn naam te noemen of een link te plaatsen naar het patroon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten