maandag 17 februari 2014

Ridders en prinsessen

Bij Bram op school staat op dit moment alles in het teken van 'ridders en prinsessen'. De school staat vol met kastelen, harnassen, schilden en kronen. Als het vak van een basisschool docent zou bestaan uit knutselen, had ik er direct voor gegaan. Ha ha ha.

Maar goed, Bram vond dat ik wel even een ridderpak kon naaien, of een harmas kon haken voor dit thema. Het ene thema leeft wat meer dan het andere, maar deze maakt ongeveer net zoveel indruk als het Indianen thema van vorig jaar. Toen vond hij dat ik 'even' een tipi moest naaien.

Toen ik zojuist met hem van school naar huis liep en hij tot de ontdekking kwam dat zijn kleine broertje bij opa en oma speelt, besloot hij dat we een kroon gingen maken samen. Volgens hem zat er genoeg in onze knutselbak.

Onlangs kreeg ik van mijn vriendin Heidi een tas vol met knutselspullen, waaronder een pak vouwblaadjes. Daar kon ik wel wat mee. Ik vouwde er driehoekjes van en niette deze aan elkaar tot een kroon. Binnen vijf minuten had Bram een kroon op zijn hoofd. 'Tja mam, dat heb je wel heel snel gedaan, dat was niet de bedoeling'. 

Vervolgens hebben we er samen nog een paar gemaakt, waaronder twee voor zijn meesters. Wat zullen ze weer blij zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten