donderdag 13 maart 2014

Geborduurd knoopje

Ik heb iets met miniatuur. Miniatuur flesjes, paddenstoeltjes, klosjes en haak- en breiwerkjes. Ik zou er wel een letterbak mee kunnen vullen, maar die moet ik nog schilderen, dus het mini spul ligt en staat verspreid door het huis. :)

Tussen mijn naaispullen heb ik al heel lang een paar setjes om stofknopen te maken. Leuk om het Chesterfield gevoel te creëren bij een kussen voor op de bank, om aan een haarbandje te maken of gewoon als knoopje aan een kledingstuk. Vooralsnog had ik er geen doel voor en om doelloos wat knopen te slaan van een leuk stofje, zag ik niet zo zitten.

Ik had me al eens bedacht dat het leuk zou zijn om een klein borduurwerkje te maken en dan te verwerken in een stofknoop. Afgelopen week liep ik bij de kringloop tegen een behoorlijke lap borduurlinnen aan. De nieuwe en schone lap werd voor € 1,- van mij en heeft vervolgens een week op de kast gelegen, tot gistermiddag....

De wasmachine draaide, het huis was aan kant en de kinderen waren naar opa en oma, dus tijd om even rustig wat te knutselen. 

Op Pinterest.com vond ik dit hartje, wat ik als inspiratie heb gebruikt voor mijn eerste kleine haakwerkje.


Zoals je op de volgende foto kunt zien, heb ik 'm zelf iets anders gemaakt.


Zelf een knoopje maken? 

Bij een (online) winkel voor fournituren kun je kant-en-klaar setjes kopen voor stofknopen. Vervolgens kun je van een klein restje stof al een knoopje slaan/drukken.
Google voor een borduurpatroontje eens op afbeeldingen met de volgende sleutelwoorden: borduurpatroontje, cross stitch pattern of small cross stitch. Uiteraard kun je ook veel vinden op Pinterest! Succes!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten