zaterdag 23 november 2013

Haal op het doek voor....

........Barbapapa! 
Het eind is zoek!
Bij de familie Barbapapa 
Kom op bezoek bij Barbapapa
Kunnen wat ze willen worden 
Dun, dik of rond, 
Kort, vierkant, lang
Kom op bezoek bij Barbapapa!
Er is een Barbapapa, Barbamama,
Barbabenno, Barbabella, Barbabientje,
Barbaborre, Barbabob, Barbabee,
Barbalala!
Kom op bezoek bij Barbapapa!

Mijn zus Tabitha heeft iets met de verhaaltjes en figuurtjes van Barbapapa. Een soort jeugdsentiment. Ze heeft er onder andere een aantal boeken van.
Hakend aan het lichaampje van het vogeltje 'Tweet', hebben in mijn gedachten allerlei figuren al de revue gepasseerd. En allemaal hebben ze het patroon van 'Tweet' als basis. Het eerste wat door mijn gedachten ging bij het roze vogeltje, was Barbapapa. Vandaag besloot ik om het gewoon eens te proberen.


Ik heb met roze Zpagetti het lichaam volgens het patroon van 'Tweet' gehaakt, wat resulteerde in een al goed lijkende Barbapapa. Vervolgens heb ik twee witte ovalen en twee zwarte rondjes gehaakt voor de ogen. Met een stukje katoen borduurde ik de mond met een aantal grove steken. Hij is ongeveer 35 cm geworden. 


Benodigdheden:

Roze Zpagetti garen
Restje wit en zwart haakkatoen
Fiberfill voor de opvulling
Patroon van Tweet



Ps. Hebben jullie nu ook de begin tune van Barbapapa in jullie hoofd? Hi hi hi...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten