zaterdag 7 september 2013

Letterbak

Mijn moeder had 'm ook, vol met kleine beeldjes en koperen voorwerpjes. De letterbak. Onze oma's en moeders gooiden 'm weg, hij was immers 'uit'. En nu is de letterbak weer helemaal terug.

Xenos en Action verkopen regelmatig moderne varianten van de letterbak, maar ze halen het niet bij de ouderwetse letterbakken. De lades waar vroeger drukletters in werden bewaard.

Ik kwam vanmorgen moeilijk op gang en eigenlijk is dat de hele dag niet meer goed gekomen, maar ik moest even weg voor een boodschap. Ik nam mijn oudste zoon Bram mee en op de terugweg vond hij het niet erg om nog even mee te gaan naar kringloopwinkel de Groene Sluis. 

Net als deze dag, viel de buit me tegen. Maar ineens stond hij daar in een hoekje, mijn letterbak. 


Ik weet nog niet of ik 'm zo laat, of dat hij een schilderbeurt krijgt. Ik zou 'm in mijn toekomstige hobbykamer op kunnen hangen en vullen met mijn stempels en dergelijke, maar misschien pronkt hij binnenkort wel in de woonkamer met de dingen waar ik van hou: schaapjes, paddenstoelen, schelpjes en kleine fotolijstjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten