maandag 2 september 2013

Van proeflapje tot geurzakje

Ik heb online meerdere projecten voorbij zien komen, waarbij de crocodile stitch werd toegepast. Tassen, slofjes, poncho's en zelfs een soort zeemeerminnenstaart voor een baby (slaapzakje). Ik vond de steek erg interessant, dus ik ben gewoon eens op YouTube gaan zoeken en kwam deze tutorial tegen.

YouTube biedt echt uitkomst, als je wilt leren haken of breien. Je zoekt een filmpje op, kijkt het filmpje eerst helemaal af en start het filmpje vervolgens opnieuw met je materialen bij de hand. Je kunt het filmpje steeds even stop zetten of opnieuw afspelen. Laat je niet afschrikken door een andere taal, de meeste filmpjes hebben geen gesproken uitleg nodig.

Ik nam een bol witte wol en haaknaald nummer 4,5 en ben gewoon stapsgewijs mee gaan haken met de instructeur, die overigens heeeeeel erg blij werd van zijn wol. :)

Uiteindelijk had ik dit als proeflapje.


Het nadeel van proeflapjes....jammer van je tijd. :) Meestal doe je er niets meer mee. De steek had ik inmiddels in de vingers. Ik keek naar het formaat en ineens dacht ik aan de geurzakjes die ik van de week voor weinig bij het Kruidvat had gekocht. Ik besloot een zakje te maken voor om een geurzakje. Toen ik het juiste formaat had, besloot ik de achterzijde te maken van een lapje roze vilt.

Hier een foto van het eindresultaat.




De steek bleek achteraf veel makkelijker te zijn, dan ik in de eerste instantie had ingeschat. Net zoals bij de granny squares, heb ik de smaak te pakken. Ik heb besloten een kussen te gaan haken. Op Facebook zal ik jullie tussentijds op de hoogte houden. :)


Benodigdheden:
- wol/haakkatoen;
- haaknaald;
- vilt;
- geurzakje, zeepje of lavendel;
- schaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten