dinsdag 5 november 2013

Bijzonder fenomeen

Sinds wij in 2009 in onze nieuwbouwwoning zijn komen wonen, gebruiken wij onze grote zolder als opslag. We hebben de plannen om er twee kamers van te maken, maar vooralsnog is het één grote ruimte.

Nu is er wat bijzonders aan de hand. Gedurende het hele jaar vind ik zo nu en levende en dode vlinders in het raamkozijn. Zolang het niet te koud is vang ik de levende met een glas en een papiertje en laat ik ze vervolgens vrij. De dode vlinders gooi ik weg.

Toen ik zojuist op zolder kwam, fladderde er een redelijk grote vlinder voor één van de zolderramen. Zoals altijd heb ik de vlinder gevangen en buiten vrij gelaten. Ik keek direct naar het andere raam maar zag verder niets.

Ik keek nog wat rond en ineens viel mijn oog op de nok aan de voorzijde van de zolder. Het hing er helemaal vol met vlinders. En op andere plekken zag ik ze ook hangen.

Ik kan er niet bij komen, dus ik wacht maar af tot ze voor het raam fladderen of verdroogd naar beneden vallen. :)

Blijkbaar hebben wij ergens een kiertje waar vlinders of rupsen graag doorheen gaan. Met het opknappen van de zolder zullen deze wel voorzien worden van een kitrandje of wat plamuur. Mijn man is schilder, dus dat komt wel goed. Tot die tijd blijf ik vlinders vangen.... Ha ha ha...


Het is haast niet te fotograferen, het is te hoog. Ik heb er voor het idee wat pijltjes bij gezet en die op de tweede foto is dood. Ik heb er zojuist 11 geteld, hun vleugels zijn bruin/zwart/oranje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten