woensdag 25 maart 2015

Gehaakte slingers

Op dit moment worden er in mijn omgeving veel baby's geboren. Ik heb behoorlijk wat geboorteschoentjes in elkaar geknutseld de afgelopen weken. Maar er is meer dan geboorteschoentjes! Gehaakte knuffels, mutsjes, slofjes; ik heb ze allemaal al een aantal keer gemaakt. De mutsjes en slofjes vind ik bijvoorbeeld leuk om met een kaartje mee te sturen.

In woonbladen en op Pinterest zie ik regelmatig slingers voorbij komen welke zijn gehaakt of genaaid van vrolijke lappen stof. Ze staan al heel lang op mijn to-do-list... Geïnspireerd door al die baby's, begon ik aan mijn eerste slingerlijntje, gehaakt van 100% katoen.




Ik vind 'm ontzettend leuk, maar niet puntig genoeg. :)


De juf van mijn zoon Bram is afgelopen week met zwangerschapsverlof gegaan. Ik wilde een kleinigheidje voor haar haken als afscheid. Ik besloot eens een ander slingertje uit te proberen. Het is een gelijkmatig driehoekje. Voor de verandering is het geslacht niet bekend, daarom heb ik neutrale kleuren gebruikt.



De mutsjes vind ik ontzettend leuk om te haken, daarom heb ik er voor de juf ook nog een mutsje bij gehaakt. 



Ze heeft het cadeautje heel enthousiast ontvangen en ze zei dat de slingers zeker in de babykamer worden opgehangen. Zodra de kleine spruit is geboren, krijg ik een foto met mutsje. Bram en ik denken dat ze een jongetje krijgt. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten