maandag 23 maart 2015

Deze omslagdoek is naar Wenen verhuisd! :)

Een jaar of 2 geleden kocht ik wat mooie bollen Petrol blauw garen, een mix van 90% acryl en 10% mohair. Ik had nog geen project in gedachten, maar ik wist wel dat ik er eens wat van wilde maken voor mijn vriendin in Wenen.

Zoals jullie wellicht op mijn Facebook pagina of Instagram hebben gezien, heb ik de omslagdoeken ontdekt. Met redelijk eenvoudige patronen, maak je de mooiste omslagdoeken. Na een paar doeken dacht ik ineens aan het prachtige blauwe garen, dat ik al een poos had liggen. Ik begon meteen.

Door de fijnheid en de harige structuur, was het nog best wel even een klus, maar hoe verder de doek groeide, hoe enthousiaster ik werd.


Mijn zus is op dit moment in Wenen en heeft zaterdag persoonlijk de doek kunnen geven. De doek werd goed ontvangen en past prachtig bij haar Dirndl (jurk).


Het gebruikte patroon is een Sout Bay. Het patroon kun je hier vinden.

Ik heb voor deze omslagdoek bijna 6 bolletjes van 50 gram gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten