zondag 20 oktober 2013

Broomstick lace col

Afgelopen week kocht ik in een hobbywinkel in Lelystad, 3 bollen dikke Scheepjeswol.


Ik was begonnen aan een muts, maar was niet helemaal tevreden over het model, dus ik heb het weer uitgehaald. Ik moet eerst maar eens op zoek naar een beter patroon en dan doe ik een nieuwe poging.

Al meerdere malen experimenteerde ik met de 'Broomstick Lace' (bezemsteel kant) en dat resulteerde in een aantal armbanden. Ik vind het een hele leuke steek, maar bij dikke wol heb je ook een dikke bezemsteel nodig. Normaal nam ik een dikke breinaald, maar dat zou niet het gewenste effect hebben.

Voor de klas van Bram, sparen we altijd WC rollen en keukenrollen, waarmee ze vanalles kunnen knutselen. De keukenrol was van mooi formaat, maar eigenlijk niet lang genoeg. Ik schoof er twee in elkaar en plakte de overgang af met plankband. Voila, mijn ideale bezemsteel.

Eenmaal op dreef, produceerde ik deze leuke col.


Benodigdheden:
❤️ Dikke wol
❤️ Haaknaald 10
❤️ WC/keukenrol of PVC pijp

Voor deze col heb ik 65 lossen gehaakt als basis. De col is 70 cm in omtrek en 25 cm hoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten