dinsdag 29 oktober 2013

Puff stitch

Bloemen, mutsen, granny squares, sjaals en sloffen, ze komen allemaal voorbij in de puff stitch. Een haaksteek met een bijzonder leuk effect en veelal heb je zin om er mee te knuffelen. Ik heb dat in ieder geval. Ik moet het even aanraken als ik het zie.

Ik bekeek wat tutorials op YouTube en eigenlijk kwam het allemaal op hetzelfde neer, maar dit filmpje deel ik graag met jullie, omdat het uitstekend uitgelegd wordt voor beginnende hakers.

Ik kocht ooit een bol blauw/grijze wol, waarop stond dat het voldoende was om een hele trui te breien. Ik heb de wol al gebruikt voor verschillende haaksels, maar het was nog steeds een behoorlijke bol, dus voor de verandering (ha ha) besloot ik een col te haken.

In één van de tutorials op YouTube haakte een dame een col, welke je aan de bovenzijde kon sluiten met een koordje of lint. Met dat in gedachten ging ik flink aan de haak.

En waar ik al een beetje bang voor was, de steek vreet wol, dus de blauw/grijze wol was al op voordat ik klaar was. Ik dook in mijn verzameling wol en vond nog wat licht grijze wol, dezelfde kleur grijs als door de blauwe wol zit. 

Ik haakte zowel aan de bovenzijde als aan de onderzijde nog 3 toeren met grijs. Met wat restjes haakte ik een koord en maakte ik twee pompoentjes.

Het resultaat is een heerlijk zachte col, welke lijkt te bestaan uit allemaal kleine kussentjes. Heel aaibaar en knuffelbaar en heerlijk voor de winter. 



Benodigdheden:

❤️ een wol met dikte voor pen 4-8
❤️ haaknaald (ik heb 8 gebruikt)
❤️ eventueel pompoen tutorial

Geen opmerkingen:

Een reactie posten