zaterdag 12 oktober 2013

Productief bankhang dagje

Vandaag was een dag van weinig woorden. Het was totaal niet mijn dag vandaag, dan kun je me maar het beste met rust laten. Overigens is het fröbel gehalte dan meestal wel hoog, lekker in mezelf gekeerd. :) Het komt vast door het weer, want de jongens hadden ook een hangdag en zaten bijna de hele dag, ieder aan een kant van mij, op de bank. 

Ik heb allereerst de laatste hand aan twee setjes gehaakte oorbellen gelegd. Ik vind ze zelf alleen al leuk om naar te kijken. :). Ik heb ze bewerkt met wat stijfsel, waardoor ze mooi in model blijven. Ze zijn door het stijfsel wat stugger, maar niet hard.


Bij de oorbellen is de basis een vierkant knoopje met 4 gaatjes.

Van het grote langwerpige kussen dat ik onlangs haakte in de 'crocodile stitch', had ik nog een behoorlijke bol wol over. Het is heerlijke wol om mee te haken, dus voor ik het wist was het volgende kussen klaar. 


Ondanks mijn nogal nonchalante bui, is het toch een mooi strak en gelijkmatig kussen geworden. :)

Benodigdheden:
❤️ extra dikke wol (HEMA)
❤️ haaknaald 10 & 12 *
❤️ kussentje (30 x 30 cm)
❤️ haaksteek stokje


* ik heb 30 steken met haaknaald 12 gehaakt en verder alle stokjes gehaakt met haaknaald 10. Hiermee voorkom je dat de onderkant gaat krullen of trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten