dinsdag 1 oktober 2013

Crocodile stitch kussen

Een maand of twee geleden kocht ik bij de HEMA onderstaande bollen wol. Misschien is het zo op de foto niet te zien, maar de bollen zijn heel erg groot. Er staat op de wikkel dat één bol voldoende is voor één project.


Na het geurzakje in de crocodile stitch te hebben gehaakt, had ik echt de smaak te pakken van deze ingewikkeld uitziende steek. De steek is totaal niet ingewikkeld, maar je moet wel bij de les blijven. :)

Ik haakte een grote langewerpige lap en gaandeweg besloot ik dat het een kussen moest gaan worden. De achterzijde moest van jeansstof worden, welke ik nog niet had. Ik deelde een foto van de lap op Facebook, toen ik ongeveer halverwege was en ik heb erbij gezet dat ik nog op zoek moest naar een stukje jeans. Mijn buurvrouw en (inmiddels) vriendin, had toevallig net een grote lap jeans van haar schoonmoeder gekregen en zag mijn bericht. Ik mocht er afknippen wat ik nodig had.

Inmiddels lagen beide lappen al een paar weken naar mij te kijken. Er kwam steeds wel iets tussen. Gister had ik eindelijk eens tijd om een rand te haken aan de gehaakte lap, zodat ik de jeansstof vast kon naaien. Vanmorgen heb ik de jeansstof voorzien van een rits en vervolgens aan de gehaakte lap bevestigd. Het zat gelukkig allemaal mee. :) 


Ik ben ontzettend tevreden over het eindresultaat. Hoewel ik het een geweldig kussen vind, past het niet in ons interieur. Ha ha ha ha ha. Dus ik ga het maar verkopen, verloten of weggeven. :) 

Misschien toch maar een webwinkeltje beginnen, want inmiddels heb ik kussens, krukjes, waxinelichten en geurzakjes in overvloed! 


Benodigdheden:
* Extra dikke wol (HEMA);
* Haaknaald 10;
* Lap jeans;
* Binnenkussen;
* Naaimachine;
* Schaar en naaigaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten